Regulamin
Hurtownia Bajka
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy: bajkasanok, działający pod adresem: bajkasanok.pl, prowadzony jest
przez: Krzysztof Dubis, z siedzibą w/przy: Wrocław ul. Leszczyńskiego 4/25, KRS: 0000341366,
NIP: 8971757307
2. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie
internetowym: bajkasanok, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na
odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb
odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
3. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem,
o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513, ze zm.).
4. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani
zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
5. Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa się
na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
6. Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie
internetowej Sklepu: bajkasanok.pl w hiperlink: „Regulamin Sklepu". Regulamin można w każdym
czasie pobrać i wydrukować.
7. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: bajkasanok.pl, odnoszące się do
produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia
umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r. poz.
1061, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego
Towaru, za cenę i na warunkach określonych w opisie.
2. DEFINICJE
Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez
Klientów.
Konsument - osoba fizyczna zawierająca Umowę za pośrednictwem Sklepu, niezwiązaną
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna zawierająca Umowę cywilnoprawną
za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dla celów
niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup
podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów, jak też Przedsiębiorców na prawach
Konsumenta.
Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że
uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta
z Usług świadczonych przez Sklep.
Formularz Zamówienia - Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient
może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie
niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym
Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych
Produktów.
Sklep - internetowa platforma handlowa, należąca do Sprzedawcy, dostępna
pod domeną: bajkasanok.pl, za pośrednictwem której Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary.
Sprzedawca - Krzysztof Dubis, z siedzibą w/przy: Wrocław ul. Leszczyńskiego 4/25, wpisany do
rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy, Wydział Gospodarczy,
pod numerem KRS: 0000341366, NIP: 8971757307, który prowadząc działalność zarobkową
lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.
Towar - rzecz ruchoma, będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego
warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.
Towar z elementami cyfrowymi - towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi
połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe
funkcjonowanie.
Produkt - każdy towar lub usługa, w tym nieruchomości, usługi cyfrowe i treści cyfrowe, a także
prawa i obowiązki.
Środowisko cyfrowe - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe,
wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
Integracja - połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego
Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową
o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem
komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści
cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.
Funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji
z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
Interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania
ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do
korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju.
Internetowa platforma handlowa - usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony
internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę lub w
jego imieniu, w ramach której umożliwia się Konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami
umów na odległość lub osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na
odległość z innymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami.
Dostawca internetowej platformy handlowej - przedsiębiorca, który obsługuje internetową
platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformę handlową lub umożliwia
korzystanie z tej platformy.
Umowa - umowa sprzedaży Towarów na odległość, zawarta przez Klienta za pośrednictwem
Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
3. PRZYJMOWANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego
akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
2. Główne parametry, decydujące o plasowaniu ofert, przedstawionych Konsumentowi w wyniku
wyszukiwania, przedstawiane również w bezpośrednim powiązaniu z daną ofertą, w widoczny
sposób, są następujące:
________
3. Sklep oznacza oferty sponsorowane oraz płatne reklamy. Informacje te są przedstawiane
w bezpośrednim powiązaniu z danym wynikiem wyszukiwania, w widoczny sposób, który wyróżnia
się z ogólnego interfejsu.
4. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić,
zawierającą należny podatek (cena brutto).
5. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę,
opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie,
wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi
wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania
nowych Produktów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź
wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
7. W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Produktu
z ostatnich 30 dni. Jeśli Produkt jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją
to najniższa cena od momentu wprowadzenia Produktu do Sklepu. Informacje te są przedstawiane
obok ceny promocyjnej Produktu.
8. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień,
dokonanego za pośrednictwem strony: bajkasanok.pl lub e-mailowo na
adres: bajka@suncorp.biz.pl, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
9. Zamówienie Produktu realizuje się poprzez wybranie Towaru, którymi Klient jest zainteresowany,
kliknięcie przycisku "DODAJ DO KOSZYKA", znajdującego się przy opisie Produktu, a następnie,
z poziomu "KOSZYK", znajdującego się w zakładce Sklepu, wypełnienie Formularza Zamówienia,
w tym wyboru formy dostawy i zapłaty bądź wyboru opcji zapłaty przy odbiorze, jeśli takowa jest
dostępna dla wybranego Produktu, a następnie kliknięcie potwierdzenia zakupu.
10. Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powinni zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia
Produktów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
11. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres email, podany w Formularzu Zamówienia.
12. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji
zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
a) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie
następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
b) w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po
zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
13. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od
poniedziałku do piątku, w godzinach od: 7:30, do: 17:30. Zamówienia złożone w dni robocze po
godzinie: 17:30, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
14. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako
oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje
zawarta Umowa sprzedaży.
15. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta zostanie również
wystawiona i wysłana Klientowi faktura VAT (art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.
o podatku od towarów i usług, t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, ze zm.).
16. Dostępnymi środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
a) E-mail - bajka@suncorp.biz.pl
b) Telefon - 884 868 782
c) Adres w celu realizacji odstąpienia od Umowy: Sanok ul.1000-lecia 83
17. Sprzedawca nie weryfikuje autentyczności recenzji Klientów na temat zakupionych w Sklepie
Produktów.
18. Wszelkie opinie lub rekomendacje, które zostały sporządzone na płatne zamówienie
Sprzedawcy, zostaną oznaczone w Sklepie, jako opinie lub rekomendacje sponsorowane.
19. Zamówienie zostanie doręczone w następujący sposób:
Kurierem firmowym lub DPD
4. REALIZACJA PŁATNOŚCI
1. W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
1) za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;
2) przelewem, na rachunek bankowy - 90 2530 0008 2041 1072 1225 0001;
3) Płatność odroczona
2. Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub innych
dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i serwisów.
3. Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za
złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia.
W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte
z systemu. W tytule płatności wystarczy podać tylko numer składanego zamówienia. Istnieje
możliwość przedłużenia terminu zapłaty, przy uprzednim poinformowaniu o tym fakcie obsługę
Sklepu: bajka@suncorp.biz.pl (e-mail), 884 868 782 (tel), Wrocław ul. Leszczyńskiego
4/25 (adres).
5. REKLAMACJA
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów
zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności
umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.),
dotyczących rękojmi za wady.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktu, który to brak
istnieje w chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników
prawnych lub osoby, działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności
Produktu z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) lat od chwili dostarczenia Produktu,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie
można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może
dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu
z Umową, w sposób wybrany przez Konsumenta, jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Konsument
poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy
lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów,
ponosi Sprzedawca. W tym celu Konsument udostępni Sprzedawcy Produkt, podlegający naprawie
lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Jeżeli Produkt został
zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje
Produkt oraz montuje go ponownie, po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych
czynności na swój koszt.
5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu
ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował
doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;
d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego żądania jego naprawy albo wymiany;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
Produktu do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
6. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej
wartość Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z Umową.
Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny,
niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o obniżeniu ceny.
7. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest
nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny.
8. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego
koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu
(14) dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakim posłużył się Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
a) na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy: Wrocław ul. Leszczyńskiego 4/25;
b) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: bajka@suncorp.biz.pl.
10. Reklamacja powinna zawierać:
a) dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail
i numer telefonu kontaktowego);
b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
c) numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
d) oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie
reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
11. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na
zakupione Produkty, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.
6. PRAWO ODSTĄPIENIA
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287,
ze zm.), Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Produktów, zakupionych w Sklepie, bez
podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni,
licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Termin ten
uważa się za zachowany, jeśli Konsument wyśle oświadczenia, przed jego upływem.
2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: Wrocław ul. Leszczyńskiego
4/25.
4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił
od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
5. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
6. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy: ________.
7. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt
dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru
z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób dostarczenia,
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Produktu.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar, ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający
krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona
przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni
i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
d) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
g) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
h) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy;
i) o dostarczanie Towarów z elementami cyfrowymi, usług cyfrowych lub treści cyfrowych,
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty
ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości,
a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie;
j) zawartej w drodze aukcji publicznej;
k) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień
lub okres świadczenia usługi;
l) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania
pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi, niż te,
których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne, niż części zamienne,
niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji - prawo odstąpienia od Umowy przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych Usług lub Towarów;
m) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku,
w którym Konsument wyraźnie zażądął od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu
dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą
Konsumenta.
12. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentom oraz
Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta.
7.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych
osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie
administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119,
4 maja 2016, str. 1–88.
2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania
ze Sklepu, jest Sprzedawca.
3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom,
które nie uczestniczą w realizacji Umowy.
4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88 ma prawo
dostępu do swoich danych osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca
zapewnia każdemu Klientowi prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych
osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte
w zakładce „Polityka prywatności" na stronie Sklepu.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów,
znajdujących się na stronie Sklepu.
2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej
Sklepu: bajkasanok.pl, w zakładce: „Regulamin Sklepu".
4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na
dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak
również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji
zamówienia.
5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści
bezprawnych.
6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego
Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie
obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają
przepisy prawa.
8. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są nieważne, a w
ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
9. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się
nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje
nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie
innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy
to także ewentualnych luk w Regulaminie.